Pohjois-Pohjanmaan kesäyliopisto

Kirjaudu









Unohtuiko salasana?

Relationship Marketing 7 op (VY) - ayMARK1002

Aika ja paikka

11.11.2019 - 19.01.2020

Verkkotyöskentely Moodlessa viikot 46-3. Kurssi aukeaa maanantaina 11.11.2019. Johdantowebinaari Maanantaina 18.11. klo 17.00-17.45 (luento nauhoitetaan ja se on katsottavissa myös myöhemmin).

Kouluttaja

Päivi Borisov

Tavoitteet

Learning outcomes: After completing this course students should be able to 1) Describe main concepts, frameworks and underpinnings of relationship marketing, 2) Explain how quality, satisfaction and value relate to relationship management, 3) Identify the challenges with creating and maintaining relationships with customers and other stakeholder groups.

Working life skills: The course will support the development of students’ skills in the areas of co-operation and team working, analytical thinking and business English.

Sisältö

Content: The objective of the course is to introduce students to relationship perspectives on marketing and how it differs from other forms and practices of marketing. The course includes themes such as: Relationship marketing versus transactional marketing; Relationship building blocks; quality, satisfaction and value, Relationship benefits and limits, Loyalty and CRM, Relationship marketing and performance.

Suoritustapa

Keskustelut, tehtävät ja verkkotentti.
Harjoitustyön palautuspäivät laaditun aikataulun mukaisesti tai 1.3.2020 tai 5.4. 2020

Kirjallisuus

Grönroos, Christian (2009 tai uudempi). Palveluiden johtaminen ja markkinointi. Muu opettajan ilmoittama materiaali.

Kurssin opetuskieli on suomi, mutta osa materiaalista voi olla englanniksi.

Ilmoittautuminen